• newsbjtp

I Bumblebees adoranu ghjucà cù i ghjoculi: vede ciò chì pare

U studiu mostra per a prima volta chì l'insetti ponu ghjucà cù picculi boli di lignu. Questu dice qualcosa di u so statu emutivu?
Monisha Ravisetti è una scrittrice scientifica per CNET. Parla di u cambiamentu climaticu, i razzi spaziali, i puzziche di matematica, l'ossi di dinosauri, i buchi neri, supernovae, è qualchì volta esperimenti di pensamentu filosoficu. In precedenza, era una ghjurnalista scientifica per a publicazione di start-up The Academic Times, è prima di questu, era un ricercatore in immunologia in u Weill Cornell Medical Center in New York. In u 2018, hà graduatu da l'Università di New York cun un diploma di bachelor in filosofia, fisica è chimica. Quandu ùn hè micca à a so scrivania, prova (è falla) per migliurà a so classificazione in scacchi in linea. I so filmi preferiti sò Dunkerque è Marseille in Shoes.
I bumblebees bluccanu u vostru modu da a casa à a vittura ? nisunu prublema. Un novu studiu offre un modu interessante è assai interessante per difende. Dà à l'animali una piccula bola di legnu è ponu eccitarsi è cessà di spavintà in u vostru viaghju matina.
Ghjovi, una squadra di circadori hà prisentatu evidenza chì i bumblebees, cum'è l'omu, piacenu à ghjucà cù gadgets divertenti.
Dopu avè participatu à 45 bumblebees in parechji esperimenti, hè diventatu chjaru chì l'abi hà pigliatu u prublemu di rotulà ripetutamente boli di lignu, malgradu u fattu chì ùn anu micca una motivazione evidenti per questu. In altri palori, l'abi parenu esse "ghjucendu" cù u ballò. Inoltre, cum'è l'omu, l'api anu un'età quandu perde a so ghjucazione.
Sicondu un articulu publicatu u mese passatu in a rivista Animal Behavior, l'api ghjovani rotulanu più palle chì l'abi più vechje, cum'è aspittà chì i zitelli ghjucanu più di l'adulti. A squadra hà ancu vistu chì l'abi maschili rotolavanu a bola più longu chì l'api femine. (Ma ùn sò micca sicuru se questu pocu s'applica à u cumpurtamentu umanu).
"Stu studiu furnisce una forte evidenza chì l'intelligenza di l'insetti hè assai più cumplessa di ciò chì pensavamu", hà dettu Lars Chitka, prufissore d'ecologia sensoriale è comportamentale in l'Università Queen Mary di Londra, chì hà guidatu u studiu. "Ci sò parechji animali chì ghjucanu solu per divertimentu, ma a maiò parte di l'esempii sò ghjovani mammiferi è uccelli".
Sapendu chì l'insetti piace à ghjucà hè assai impurtante, perchè ci dà l'uppurtunità di cuncludi chì puderanu sperienze alcune emozioni pusitivi. Questu suscite dumande etiche impurtanti nantu à cumu li trattemu. Rispittemu quant'è pussibule l'animali non verbali ? Li registreremu cum'è esseri cuscenti ?
Frans BM de Waal, autore di u libru di bestseller Are We Smart Enough to Know How Smart Animals hà riassuntu una parte di u prublema dicendu chì "perchè l'animali ùn ponu micca parlà, i so sentimenti sò denegati".
Questu pò esse soprattuttu veru per l'api. Per esempiu, un studiu di u 2011 hà truvatu chì l'api anu sperimentatu cambiamenti in a chimica di u cervellu quandu eranu suscitati o semplicemente scuzzulate da i circadori. Sti cambiamenti sò direttamente ligati à l'ansietà, a depressione, è altre cundizioni psicologichi chì simu abituati à vede in l'omu è altri mammiferi, in ogni modu, forsi perchè l'insetti ùn ponu micca parlà, è ancu chianci o espressioni faciale, di solitu ùn pensanu micca chì anu sentimenti.
"Avemu fornendu più è più evidenza.
Vogliu dì, fighjate u video sottu è vi vede un sciame d'api paffuti chì si roteanu nantu à una bola cum'è in un circu. Hè veramente caru è assai dolce perchè sapemu chì a facenu solu perchè hè divertente.
Chittka è altri scientisti pusonu 45 bumblebees in una arena è poi li mostranu diversi scenarii in quale puderanu sceglie di "giocà" o micca.
In un esperimentu, l'insetti anu accessu à duie camere. U primu cuntene una bola in muvimentu, l'altru hè viotu. Comu s'aspittava, l'abi anu preferitu e camere assuciate cù u muvimentu di u ballu.
In un altru casu, l'abi puderanu sceglie un percorsu senza obstruzioni à l'area di l'alimentazione o deviate da a strada à u locu cù una bola di lignu. Parechje persone sceglienu una piscina di bola. In fattu, durante l'esperimentu, un insettu hà rotulatu a bola da 1 à 117 volte.
Per impediscenu u mischju di variàbili, i circadori anu pruvatu à isolà u cuncettu di u ghjocu di ballò. Per esempiu, ùn anu micca premiatu l'abi per ghjucà cù una bola è eliminò a pussibilità chì sò stati sottumessi à qualchì tipu di stress in una camera non-ball.
"Hè certamente affascinante è à volte divertente di fighjulà i bombi ghjucanu à una sorta di ghjocu", hà dettu u ricercatore di l'Università Queen Mary Samadi Galpayaki, autore principale di u studiu, in una dichjarazione. picculi dimensioni è cervellu chjucu, sò più cà picculi criaturi robotichi.
"Puderanu veramente sperimentà un tipu di statu emutivu pusitivu, ancu un rudimentale, cum'è altri animali più grossi o micca cusì peli", continuò Galpage. "Questa scuperta hà implicazioni per a nostra capiscitura di a percepzione di l'insetti è u benessere è spergu chì ci incuraghjenu à rispettà è prutegge più a vita nantu à a Terra".


Tempu di Postu: Nov-10-2022